Power Cup 2019

Hyvin tarkenee
Ilta-auringossa lauantaina

(5.6.2019 keskiviikko)
Joukkue lähti matkaan PeTä-bussilla kohti Rovaniemen Yöttömän Yön Poweria keskiviikkoaamuna. Matkassa mukana ovat kaikki kahdeksan tyttöä ja neljä aikuista.

Pitkän matkapäivän päätteeksi saavuttiin illalla majapaikkaan, jossa vielä illan hämärtyessä tuunattiin pelipaitoja seuraavan päivän pelejä varten. Ensimmäinen peli pelataan torstaina klo 14 Raision Loimua vastaan.

(6.6.2019 torstai)
Torstain kaksi ottelua ovat nyt takana, ensimmäisestä tiukka 2-1 tappio Raision Loimulle mutta toisesta jo selvä voitto - Korpilahden Pyrintö kaatui suoraan 2-0.
Perjantaina alkulohkossa pelataan vielä kolme peliä, jonka jälkeen lauantaina jatketaan jatkolohkojen ja puolivälierien merkeissä.

(7.6.2019 perjantai)
Perjantai valkeni Rovanimellä kesäisen lämpimänä ja iltapäivällä mittari kolkutteli jo lähempänä 30 astetta. Onneksi jäätelö ja pelastuslaitoksen vesisuihku viilesivät pelaajia kuuman pelipäivän aikana. PeTän tyttöjen ensimmäinen peli WoVon C3-joukkuetta vastaan oli läpihuutojuttu, voitto kotiin 29 minuutissa 2-0. Myös iltapäivän peli Alajärven Ankkureita vastaan alkoi hyvin ja PeTä voittikin ensimmäisen erän, mutta sitten AA:n tytöt aloittivat kirin ja veivät niukasti kaksi seuraavaa erää ja koko ottelun siis 2-1. Päivän viimeinen vastus oli Nurmon Jymy, josta Tähdet tytöt ottivan helpohkon voiton suoraan kahdessa erässä 2-0. Joukkueen lopullinen sijoitus alkulohkossaan on kolmas, joten pelit jatkuvat lauantaina klo 14.

(8.6.2019 lauantai)
Myös lauantaina keli oli kesäinen ja aurinkorasvalle oli käyttöä. Päivän ensimmäinen peli iltapäivän auringossa pelattiin Alahärmän Kisaa vastaan ja Tähden tytöt hallitsivat peliä heti alkumetreiltä asti - voitto suoraan kahdessa erässä 2-0. Myös päivän toinen vastus LP Kangasala ja kolmas eli FC-57 kaatuivat molemmat 2-0, ja koska kyseessä on Yöttömän Yön Poweri, C-A juniorit pelaavat puoleen yöhön saakka Santasportin alueella. Tähden tyttöjen päivän viimeinen peli pelattiin klo 21 aurinkoisessa säässä Vaasan Kiistoa vastaan. Peli oli tasainen ja jännittävä, ensimmäinen erä meni Kiistolle mutta Tähden tytöt paransivat peliään loppua kohden ja veivät kaksi seuraavaa erää ja näin koko ottelun 2-1. Hieno päivä kaiken kaikkiaan tytöillä, neljä peliä ja kaikista voitto kotiin! Sunnuntaina pelataan vielä sijoitusottelu sijoista 25-26, sitten päästään kotimatkalle.

(9.6.2019 sunnuntai)
Sää suosi myös turnauksen viimeisenä päivänä, jolloin joukkuueella oli ohjelmassa turnauksen viimeinen peli. Virtain Veikkojen tyttöjä vastaan pelattiin sijoista 25 ja 26. Tällä kertaa vastustaja oli niukasti vahvempi ja vei voiton 2-1, joten tyttöjemme sijoitus tämän kesän Powerissa oli 26. (mukana sarjassa yhteensä 73 joukkuetta). Hieno ja muistorikas turnaus PeTän tytöiltä, tästä on hyvä siirtyä kesän viettoon! Onnittelut joukkueelle ja suuri kiitos valkulle, kuskille ja huolto-tiimille!