Arkisto

Urheilua ja yhdessäoloa 50 vuotta

Keväisenä lauantaina 6.4.2019 Perttulan Keudalle kokoontui suuri joukko seuran jäseniä ja muita urheilun ystäviä juhlistamaan Tähden 50-vuotista taivalta.

Juhlan musiikillisesta ohjelmasta vastasivat Nurmijärven Musiikkiopiston puhallinorkesteri sekä PeTän A-tytöt eli Ada, Anna-Mari ja Senni. Tervehdyssanat lausui seuran puheenjohtaja Tiina Hurttala, joka kiitti puheessaan seuran perustajajäseniä sekä jäseniä seuratyön alkutaipaleelta. Heidän työpanoksensa on mahdollistanut edullisen harrastusmahdollisuuden tarjoamisen nurmijärveläisille nuorille ja toiminut myös hyvänä esimerkkinä talkootyön voimasta.
TUL:n tervehdyksen ja kutsun TUL 100-vuotta -juhlaan toi varapuheenjohtaja Riku Ahola ja Nurmijärven kunnan onnittelupuheenvuoron piti Virpi Räty, joka puheessaan korosti mm. seuratyön tärkeyttä Nurmijärvellä.
Päivänvalon sai myös uunituore seuran 50-vuotisesta taipaleesta kertova historiikki, johon on koottu tapahtumia ja tarinoita seuran alkuvaiheista aina nykypäivään asti.

Seura muisti juhlassa ansioituneita seuran kasvatteja eli Akseli Lankista sekä Pyry ja Vili Topiota. Pojat ovat tehneet ja tekevät edelleen hienoa ja nousujohteista uraa lentopallon ja beach volley parissa. Akseli on jo aiemmin tänä vuonna valittu TUL:n vuoden 2018 lentopalloilijaksi.
Juhlassa palkittiin myös ansioituneesta ja pitkäaikaisesta seuratyöstä seuran taloudenhoitaja Pirjo Vuorenmaa, johtokunnan jäsen Erkki Lehtinen, puheenjohtaja Tiina Hurttala sekä sihteeri Tarja Junno.

Juhlan täydensi notkuva kahvipöytä sekä salissa pelattu C-tyttöjen kauden päättänyt sijoitusturnaus, jossa tytöt saavuttivat kaksi hienoa voittoa ennätyssuuren kannustajajoukon edessä.

Perttulan Tähden johtokunta jakoi kyläkirjoja 6.11.2016

Perttulan Tähden johtokunta jakoi perustaja- ja veteraanijäsenilleen Perttulan kyläkirjan: "Kuhajärven rantamilla". Tilaisuudessa muisteltiin Tähden toiminnan alkuaikoja.

Petän toiminta on aina perustunut vahvaan yhdessätekemisen meininkiin ja varsinkin 80- ja 90-luvulla tekemistä oli paljon eri muodoissa. Silloin Tähdessä pelattiin lentopalloa, hiihdettiin kilpaa ja mm. Järjestettiin Tähti-iltamia. Perttulan Tähden majan rakennus oli myös oiva esimerkki yhteistyön voimasta. Talkoovoimin rakennettu Petärinne on ollut aikoinaan kokoontumispaikka seuran jäsenille, nykyisin se toimii päiväkotina.

Nykyään Perttulan Tähdessä on vahvaa juniorilentopallotoimintaa ja joukkueet harjoittelevat Kuhajärven laitamilla eli Keudalla.

Perttulan Tähden veteraanijäsenistöä kirjanjako-tilaisuudessa