Power Cup 2017

Vuoden 2017 Power Cup pelattiin Vantaalla 8.-11.6 Myyrmäen Urheilupuistossa ja Vapaalanaukeella. Avajaisia vietettiin torstaipäivän alkajaisiksi sateisessa säässä Urheilupuistossa JVG:n tahdissa.

B-tyttöjen joukkue osallistui tsemppi-sarjaan, jossa pelasi yhteensä 53 joukkuetta ja jonka pelit pelattiin Vapaalanaukeella. PeTän ensimmäinen peli torstaina pelattiin pienessä vesisateessa, mutta se ei tyttöjä haitannut vaan vastustaja Särkät Volley kaatui helpohkosti suoraan kahdessa erässä 2-0 (25-15, 25-17).

Perjantaina saatiinkin sitten jo nauttia aurinkoisesta säästä. Päivän aikana pelattiin kolme ottelua, käytiin välillä katsomassa C-tyttöjen pelejä ja syömässä spagettivuokaa. Tyttöjen peli kulki hienosti heti aamusta alkaen, ensin kaatui JyväsLentis 2-0 (25-20, 25-17), sitten Jalasjärven Jalas 2-1 (26-24, 23-25, 15-9) ja päivän päätteeksi Oulunsalon Vasama 2-0 (25-11, 25-11). Neljä voittoa alkulohkossa takasi lohkovoiton ja sijoituksen 20 parhaan joukossa. Illalla osa porukasta lähti Hartwall Areenalle Maailmanliigan otteluun Suomi-Kiina ja osa diskoilemaan Energia Areenalle Evelinan tahdissa.

Lauantaina tyttöjen pelit jatkuivat jatkolohkossa, jossa vastustajiksi tuli muiden alkulohkojen voittajia ja kakkosia eli taso koveni edellisestä päivästä. Aamu valkeni taas aurinkoisena ja päivän ensimmäinen vastus Oripään Urheilijat voitettiin helposti 2-0 (25-16, 25-16). Seuraavaksi vastaan asettui Maskun Kataja, jonka pitkät tytöt aloittivat ottelun vahvasti ja voittivat selkeästi ensimmäisen erän PeTän tyttöjen sortuessa omiin virheisiin. PeTä sai oman pelinsä kuntoon toisessa erässä mutta kiri ei riittänyt vaan vastustaja vei senkin ja näinollen koko ottelun 2-0 (25-9, 25-21). Vaikea oli myös seuraavan ottelun alku PeTän tytöille ja Oulun Kisko voittikin ensimmäisen erän selvin numeroin. Toisessa erässä PeTän tytöt saivan pelinsä taas kasaan ja erävoitto helposti PeTälle. Kolmas erä olikin sitten tiukkaa ja tasaista taistelua - piste pisteeltä edettiin tilanteeseen 21-21 asti ja vihdoin viimein PeTä sai voitettua kaksi palloa peräkkäin ja siten koko ottelun 2-1 (17-25, 25-13, 23-21). Päivän neljäs ja viimeinen peli pelattiin Kurikan Ryhtiä vastaan. Ottelu oli tiukka ja tasainen mutta molemmat erät kuitenkin kääntyivät PeTän voitoksi numeroin 25-21 ja 25-22 ja ottelu siis 2-0. Hienon päivän päätteeksi koko joukkue lähti kannustamaan Suomea Maailmanliigan otteluun Australiaa vastaan.

Upeat pelit lauantaina varmistivat paikan sijoille 5-8. Sunnuntaina taas sää suosi ja aurinko paistoi lämpimästi. Tytöt ahersivat ja hikoilivat aamuauringossa ja voittivat päivän aluksi Kerimäen Lentopallon selkein lukemin 2-0 (25-15, 25-14). Näin oli varmistettu jompi kumpi sijoista 5 tai 6. Turnauksen viimeiseen otteluun asettui vastaan Suomussalmen Palloseura. Vastustajan tytöt olivat vikkeliä ja puolustivat hyvin PeTän hyökkäyksiä. Ensimmäinen erä niukasti SuPS:lle. Toiseen erään PeTän tytöt terävöittivät ja monipuolistivat hyökkäyksiään. Kun myös kovat syötöt karkasivat vastustajan käsistä, erävoitto selkeästi PeTälle. Kolmannessa erässä vastustaja oli hienoisessa johdossa puoltenvaihtoon asti mutta PeTän tytöt käänsivät vahvoilla syötöillä ja hienoilla hyökkäyksillä erän ja näin koko ottelun voitokseen. Voitto siis lukemin 2-1 (23-25, 25-19, 15-12) ja lopputuloksena turnauksessa upea viides sija!

Onnittelut joukkueelle huikeasta saavutuksesta ja kiitokset pelaajille, valmentajille, huoltajille ja tukijoukoille mahtavasta tapahtumasta! Ensi vuonna sitten Kuopioon :)