Power Cup 2015

C-tyttöjen joukkue

Neljä päivää. 876 joukkuetta. Yli 7000 lentopalloilijaa. 5200 ottelua. Tätä kaikkea oli maailman suurin juniorilentopallotapahtuma Power Cup, joka järjestettiin tänä vuonna Vaasassa 4-7.6. Tapahtuma kokosi yhteen noin 200 suomalaista lentopalloseuraa, sekä myös muutamia seuroja ulkomailta asti. Power Cupia järjestettiin nyt 31. kertaa.

Perttulan Tähden lentopalloporukka lähti Vaasaan lähes viidenkymmenen osanottajan voimin, johon kuuluivat valmentajat sekä huoltajat, pelaajia unohtamatta. Joukkueita saimme neljään eri tyttöjen ikäryhmään, eli E-, D-, C- ja B-sarjoihin. Pelit alkoivat heti torstai-iltapäivällä ja jatkuivat aina sunnuntaihin asti. Torstain ja perjantain voitot sekä tappiot ratkaisisivat suunnilleen, mistä sijoista pelattiin lauantaina ja sunnuntaina. Pelaaminen oli ajoittain haasteellista, sillä sitä vaikeuttivat kova tuuli sekä lauantaina myös sade, joka muutti osan kentistä mutaisiksi. Silti peli-ilme pysyi iloisena, jokaisesta pallosta taisteltiin tiukasti loppuun asti.

Pelien jälkeen Power Cupissa järjestettiin paljon oheisohjelmaa. Avajaisissa Vaasan kauppatorilla esiintyivät mm. Kasmir sekä vaasalainen Standard Time. Nähtiinpä torilla myös Suomen miesten lentopallomaajoukkue, jonka voitokasta peliesitystä päästiin myöhemmin seuraamaan Maailmanliigan kohtaamisessa Suomi-Portugali. Maajoukkueen siivitti voittoon junioreiden mahtava kannustus molemmissa viikonlopun peleissä.

Sunnuntaina pelattiin turnauksen todelliset sijoitusottelut sekä finaalit. Oli myös turnauksen viimeinen päivä, joten intoa ei peleistä puuttunut. Perttulan Tähden joukkueet taistelivat tiukasti loppuun saakka, mutta mitalipeleihin ei ylletty.

Perttulan Tähden joukkueissa pelasivat seuraavat pelaajat:

E-tyttöjen joukkue: Hanna Leppä, Siiri Tulppo, Siiri Pulkkinen ja Karoliin Fyhr. D-tyttöjen joukkue: Alina Hurttala, Minna Kauhanen, Olivia Kiiski, Sanna Leppä ja Jessica Niinimaa. C-tyttöjen joukkue: Ada Välimäki, Mirja Kauhanen, Senni Hurttala, Anna-Mari Moilanen, Emma Tossavainen, Ella Häsä, Kia Säteri, Saara Sihvo ja Aleksandra Murto. B-tyttöjen joukkue: Anna Nurmes, Sara Pulkkinen, Anni Mäkelä, Anna-Pauliina Kaponen, Oona Laakso, Johanna laaksonen, Satu Rajalakso ja Inka Topio. Valmentajina reissusa mukana olivat Minna ja Keijo Nurmes, Kati Ikonen, Pasi Välimäki, Timo Pulkkinen, Cristiina Kauhanen, Nina Moilanen ja Tiina Hurttala.

– Mukaan Powerista saimme aurinkoisen mielen (sateesta huolimatta), paljon kokemusta sekä todella mutaiset lenkkarit. Ensi vuonna sitten uudestaan, silloin pallo on ilmassa Hämeenlinnassa, tytöt kertovat.