Power Cup 2018

Julia, Anna-Mari, Emma ja Jessica sekä Ada, Aksu, Oona ja Senni

Powerin ensimmäinen päivä vietettiin sateisessa ja tuulisessa Kuopiossa, jossa Puijonlaakson pesäpallostadionille oli rakennettu kentät B-tyttöjen pelejä varten.

PeTän ensimmäinen vastus oli Kuhmon Kiva-Lentis. Ensimmäinen erä oli PeTän näytöstä ja erävoitto tytöille selvin lukemin 25-9. Toisessa erässä Kivan tytöt saivat pelin kulkemaan kun taas PeTä sortui omiin virheisiin ja erä Kivalle 25-13. Tarvittiin siis kolmas erä ratkaisun saamiseksi ja sen PeTä veikin hyvällä peruspelillä helposti 15-8 ja näin koko ottelun 2-1.

Päivän toinen ottelu käytiin ajoittain rankassakin vesisateessa Kyyjärven Kykyä vastaan. Pallo lenteli tuulen voimasta välillä omille teilleen ja liukkaana lipsui tyttöjen käsissä mutta haastavista olosuhteista huolimatta otteluvoitto PeTälle 2-0 pistein 25-18, 25-14.

Päivän päätteeksi lähdettiin seuraamaan avajaisia ja kuuntelemaan Isac Elliottia Kuopion torille. Sade loppui ja aurinkokin näyttäytyi jo illan aikana, joten luvassa oli perjantaiksi selkenevää ja sateetonta säätä.

Perjantai aloitettiin ottelulla Seinäjoen Lentistä vastaan. Peli oli tiukka ja tasainen mutta molemmat erät upealla yhteispelillä ja hienoilla syötöillä PeTälle 2-0 (25-23, 25-22). Ennen lounasta käytiin kannustamassa C-tyttöjä hyppyrimäen juurella ja Kuopio-hallissa nautitun lounas-lasagnen jälkeen kohdattiin tutut Koijärven Kunnon tytöt. PeTä oli ottelussa alusta asti niskan päällä, joten selkeä voitto kotiin 2-0 (25-16, 25-16).

Päivän viimeisestä ottelusta tiedettiin tulevan tiukan, sillä vastustaja Kalevan Lentopallo oli myös voittanut kaikki pelaamansa alkusarjan ottelut. PeTän tyttöjen peli kulki ensimmäisessä erässä hienosti ja erävoitto numeroin 25-23. Toisessa erässä sorruttiin virheisiin ja KaLe vei sen hienojen hyökkäystensä avulla 25-21. Kolmanteen erään eivät PeTän tytöt saaneet peliään kunnolla kasaan, joten erävoitto KaLelle 15-11 ja koko ottelu 2-1.

Alkusarjat saatiin päivän aikana päätökseen ja PeTän sijoitus lohkossa B2 oli toinen eli joukkue sijoittuu 32 parhaan joukkoon. Pelit jatkuvat lauantaina, jolloin pelataan kolme ottelua neljän joukkueen jatkosarjassa ennen välierä- ja  sijoitusotteluita.

Lauantain ensimmäinen peli pelattiin aamulla kello 9 ja vastustajaksi verkon toiselle puolelle asettui Littoisten Työväen Urheilijat. PeTän tytöt olivat hyvin hereillä aamusta alkaen eikä LTU päässyt yllättämään Perttulan tyttöjä - voitto kotiin selkein numeroin 2-0 (25-10, 25-17).

Toinen jatkosarjapeli pelattiin Vampulan Urheilijoita vastaan. PeTän tyttöjen peli takkusi heti alusta alkaen eikä koko ottelun aikana ylletty missään vaiheessa osaamista vastaavalle tasolle, joten VU:lle ansaittu voitto 2-0 (25-16, 25-20). Lohtua tappioon toi kuitenkin maajoukkuepassarin ja Perttulan Tähden kasvatin Akseli Lankisen vierailu joukkueen luona. Kun kuulumiset oli vaihdettu ja Akseli päästetty jatkaamaan matkaa, suunnattiin lounaalle Kuopio-halliin. Lounaan jälkeen oli vuorossa pieni lepohetki ja sen jälkeen ottelu Vilppulan Tähteä vastaan. Tästä ottelusta muodostui tiukka ja tasainen jännitysnäytelmä, ja vaikka tytöt tsemppasivat jokaiseen palloon ja esittivät hyvää ja laadukasta peliä, päättyi ottelu kuitenkin harmillisesti VilTän voittoon 2-0 (25-19, 32-30).

Pitkän päivän päätteeksi pelattiin vielä puolivälieräottelu Varkauden NMKY:tä vastaan ja hyvin pelattiinkin - hyvä yhteispeli toi selvän voiton 2-0 (25-12, 25-16), joka tarkoitti paikkaa sijoille 17-20. Sitten vielä syömään ja sen jälkeen ansaitulle levolle. Sunnuntaina jatketaan vielä sijoitusotteluiden merkeissä.

Sunnuntaina sää suosi ja turnaus saatiin päätökseen kauniissa kesäsäässä. Välierässä vastustaja Suomussalmen Pallo-Seura voitettiin hyvän puolustuspelin ja hienojen hyökkäysten avulla 2-0 (25-23,25-20) ja helposti kaatui myös sijoituspelissä Salon Viesti 2-0 (25-19, 25-9), joten lopullinen sijoitus tällä kertaa oli 17. B-tsemppisarjassa.

Kiitos tytöille, valkuille ja tukijoukoille hienosta reissusta, sekä erityiskiitos Jasulle, joka jaksoi kuskata tyttöjä edes ja takaisin, aamusta iltaan!