Power Cup 2012

Turun Kupittaalla järjestettiin tänä vuonna 28. Power Cup turnaus. Turnaus on maailman suurin juniorilentopallotapahtuma. Turun Power Cupiin osallistui 826 joukkuetta ja liki 7000 osanottajaa. Turnauksessa pelattiin kaikkiaan 4500 ottelua ja kenttiä oli 256 kappaletta.

Perttulan Tähti lähti turnaukseen neljän joukkueen voimin. Tytöt osallistuivat D-ikäisten sarjaan, D-tiikerisarjaan, E-sarjaan sekä F-sarjaan. Pelit aloitettiin jo torstaina iltapäivällä klo 13 aikaan. Pelejä jatkettiin seuraavina päivinä heti aamusta klo 9.00 ja viimeiset pelit pelattiin 16 aikoihin iltapäivällä. Sekä torstaina että perjantaina sää suosi pelaajia ja saimme nauttia lämpimästä pelikelistä. Torstain ja perjantain pelit määräsivät jatkopeliaikataulun sekä antoivat suuntaa tuleviin sijoittumisiin sarjoissa.

Joukkueiden ja huoltajien majoittuminen oli tällä kertaa poikkeuksellisesti poissa koulumajoituksesta. Olimme koko porukan voimin Ruissalossa, vanhan villan piha- ja tallirakennuksissa. Pihapiirissä oli myös lentopalloverkko, joten pelailut jatkuivat virallisten otteluiden jälkeen pitkälle iltaan. Illalla grillailtiin, saunottiin ja palauduttiin päivän koitoksista sekä nautittiin Ruissalon vehreästä luonnosta. Perjantai-iltana osa joukkueesta suuntasi kohti HK-areenaa seuraaman Suomen naislentopallomaajoukkueen peliä Iso-Britaniaa vastaan. Valtaisasta kannustuksesta huolimatta Suomi hävisi niukasti 3-2.

Lauantain pelikeli oli sateinen ja tuulinen, mutta pelit saatiin hyvin pelattua aikataulussa. Illalla suunnattiin kisadiscoon, jossa salin täyteinen yleisö sai nauttia Mikael Gabrielin sekä Tuhkalehdon maagisesta meiningistä. Tämän voimanponnistuksen jälkeen uni maittoikin jo makeasti. Viimeisenä pelipäivänä ratkottiin varsinaiset sijoitukset ja pelit olivat edelleen tiukkoja.

Perttulan Tähden joukkueiden pelaajat ja sijoitukset:

D- tyttöjen joukkueessa pelasivat: Minttu Junno, Niina Putkonen, Anna Nurmes, Ronja Koskinen ja Inka Topio ja sijoitus 18/62. D-tiikeri joukkueessa pelasivat: Senni Hurttala, Mirja Kauhanen, Oona Laakso, Iida Schalin, Helena Pulli ja Noora Rönkkö, sijoitus 80/99. E-tyttöjen joukkueessa pelasivat: Anna-Mari Moilanen, Emma Tossavainen, Veera Tarkiainen, Ella Häsä, Ada Välimäki, Viivi Wallenius sekä Kia Säteri, sijoitus 50/57. F-tyttöjen joukkueessa pelasivat: Aino Arvonen, Alina Hurttala sekä Minna Kauhanen, sijoitus 37/51.

Hyvin menneen turnauksen jälkeen suunnattiin kesälomille ja harjoitteluja jatketaan ahkerasti syksyllä salivuorojen alettua.